Το να απολύσεις κάποιον δεν είναι εύκολο, 6 Συμβουλές HR για τον χειρισμό των απολύσεων

Το HR είναι πολύ εξοικειωμένο με τους κινδύνους και τις συνέπειες της συρρίκνωσης της εταιρείας. Η παράδοση ειδήσεων για απολύσεις, μειώσεις μισθών κτλ δεν είναι ποτέ εύκολη, αλλά δυστυχώς, είναι μια ευθύνη που βαρύνει πολλούς επαγγελματίες ανθρώπινου δυναμικού. όπως έχουμε αναλύσει και σε άλλα άρθρα οι εταιρείες εκτός απο τα καλά τους έχουν και τα κακά τους, μπορεί να πρέπει να απολύσει υπαλλήλους είτε το θέλει είτε όχι, όμως οφείλουν οι managers να είναι ενημερωμένοι και να ακολουθούν κάποιες πρακτικές


Ενώ η παράδοση δύσκολων ειδήσεων δεν γίνεται ποτέ ευκολότερη, το HR μπορεί να βοηθήσει να γίνει η διαδικασία όσο το δυνατόν πιο ανώδυνη. Ενώ το να αφήσετε τους υπαλλήλους να φύγουν θα είναι πάντα μια δύσκολη συζήτηση, ακολουθούν ορισμένες βέλτιστες πρακτικές για την απόλυση υπαλλήλων:


you're fired

1. Δείξτε Εν συναίσθηση

«Να θυμάστε ότι ενώ είναι άβολο για εσάς να μεταδώσετε το μήνυμά σας, αλλάζει τη ζωή για τον υπάλληλο που το λαμβάνει».


2. Αποπροσωποποιήστε την Απόφαση

«Γνωρίστε και ξεκαθαρίστε ότι δεν είναι προσωπική απόφαση, αλλά επιχειρηματική απόφαση. Δεν έχει να κάνει με την απόδοση».


3. Να είστε προσεκτικοί

«Να είστε προσεκτικοί. Όλα τα μέρη σε μια απόλυση έχουν οικογένειες και προσωπικές καταστάσεις που θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται στον τρόπο με τον οποίο λαμβάνει χώρα η απόλυση. Οι απολύσεις εργαζομένων είναι μέρος της επιχείρησης, αλλά μπορούν να αντιμετωπιστούν με σεβασμό».


4. Σχεδιάστε το εκ των προτέρων

«Να είστε οργανωμένοι στην προσέγγισή σας. Οι απολύσεις δεν είναι ποτέ διασκεδαστικές, αλλά για τους HR, είναι μια από τις πιο κρίσιμες στιγμές να είναι ψύχραιμοι, ήρεμοι και συγκεντρωμένοι. Ο προσεκτικός σχεδιασμός ποιος ξέρει τι, πότε και με ποιον τρόπο μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός καλά ενορχηστρωμένου γεγονότος και του μαζικού χάους και της σύγχυσης. Η κατοχή επικοινωνίας και η στενή συνεργασία με τη διοίκηση για να διασφαλιστεί ότι τα σωστά άτομα γνωρίζουν έγκαιρα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους διατήρησης των σχέσεων και του αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των υφιστάμενων και των αποχωρούντων ομάδων σας. Όταν αντιμετωπίζετε μια επερχόμενη απόλυση, σχεδιάστε όλα όσα εμπίπτουν στο πεδίο του ελέγχου σας, όπως την ώρα που θα συναντηθείτε για να μοιραστείτε τα νέα με διευθυντές, συναδέλφους, τμήματα και άτομα. Τεκμηριώστε τι θα συζητήσετε στο καθένα, ώστε να δοθούν σε όλους πληροφορίες που είναι ακριβείς, έγκαιρες και σχετικές.»


5. Να είστε ευθύς

«Ενώ οι εργαζόμενοι θα θυμούνται πάντα τον τρόπο χειρισμού μιας απόλυσης, μπορεί να μην θυμούνται γιατί απολύθηκαν. Μην χτυπάτε γύρω από τον θάμνο. Να είστε ειλικρινείς και μην το ανασύρετε. Κανείς δεν θέλει να είναι κενή για τη δουλειά του και τη δεύτερη φορά που θα εκφωνηθεί η φράση «απόλυση», μπορείτε να περιμένετε ότι το γραφείο θα γίνει τεταμένο. Εάν είναι δυνατόν, προσφέρετε βασικούς πόρους στους υπαλλήλους που απολύονται, όπως μια συνεργασία με ένα τοπικό γραφείο πρόσληψης όπου ο εργαζόμενος μπορεί να στείλει το βιογραφικό του. Δεν θα κοστίσει τίποτα στην εταιρεία και δείχνει μια προσπάθεια καλής θέλησης».


6. Προσφέρετε μεταβατική υποστήριξη

«Μεταχειριστείτε τους εργαζόμενους με τον σωστό τρόπο. Μια καλή πρακτική είναι να δοθούν παροχές και συστάσεις ή βοήθεια για την εξεύρεση άλλης εργασίας, μπορείτε να κάνετε τη διαδικασία απόλυσης εργαζομένων λίγο λιγότερο επίπονη. Γνωρίζοντας ότι η εταιρεία σας φροντίζει τους υπαλλήλους της σε δύσκολες στιγμές θα βοηθήσει επίσης το ηθικό των εργαζομένων που μένουν στην εταιρεία».


Οι απολύσεις εργαζομένων μπορεί να είναι επιζήμιες για το ηθικό της εταιρείας και τη δέσμευση των εργαζομένων, επομένως είναι σημαντικό να λειτουργείτε ως συνεχής πόρος για το υπόλοιπο εργατικό δυναμικό σας. Λάβετε υπόψη τις αντιδράσεις και τους φόβους άλλων εργαζομένων κατά τη διάρκεια και μετά από μια περίοδο απολύσεων και φροντίστε να τους ενημερώσετε ότι είστε εκεί για να τους υποστηρίξετε στις δύσκολες στιγμές.