Great Resignation ή αλλιώς η μεγάλη παραίτηση


Great Resignation I quit

Εννοείται ότι διαβάζοντας αυτό τον τίτλο στην Ελλάδα του 2022, σκέφτεστε πως κάτι δεν πάει καλά. Τι σχέση έχει η Ελλάδα με το παγκόσμιο κίνημα παραιτήσεων των υπαλλήλων; Και όμως αν και καθυστερημένα μπαίνει σιγά σιγά στην νέα αυτή τάση και η χώρα μας.


Ας δούμε τι συμβαίνει στον κόσμο σήμερα


Μια έξοδος από το εργατικό δυναμικό λόγω πανδημίας χαρακτηρίστηκε από εργαζομένους που αναζητούν πιο ευέλικτες συνθήκες εργασίας, καλύτερες αμοιβές και επιδόματα και επαγγελματική ανέλιξη, ώς Great Resignation.


Η Μεγάλη Παραίτηση αντανακλά μια βαθιά δυσαρέσκεια για προηγούμενες καταστάσεις απασχόλησης. Η συνεχιζόμενη παγκόσμια πανδημία έδωσε τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να επανεξετάσουν τη σταδιοδρομία, την ισορροπία εργασίας/ζωής, τους μακροπρόθεσμους στόχους και τις συνθήκες εργασίας τους.


Μερικοί από τους κύριους λόγους που οι εργαζόμενοι εγκαταλείπουν την εργασία τους, είναι η δυσαρέσκεια με το πώς τους αντιμετωπίζει ο εργοδότης τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας,οι χαμηλές αμοιβές ή η έλλειψη παροχών και η έλλειψη ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.


Οι εργαζόμενοι στα 20 τους είναι πιο πιθανό να έχουν παραιτηθεί από ό,τι οι έφηβοι και οι μεγαλύτεροι εργαζόμενοι. Στην πραγματικότητα, περίπου το ένα τρίτο των εργαζομένων στα 20 τους εγκατέλειψαν τις προηγούμενες εργασίες τους, σε σύγκριση με μόνο το 20% των εργαζομένων ηλικίας 50 ετών και άνω. Δεν υπάρχει διαφορά στα ποσοστά παραίτησης βάσει φύλου.


Καθώς το υψηλό επίπεδο παραιτήσεων προβλέπεται να συνεχιστεί και το 2022, η δημιουργία ενός φιλόξενου και άνετου εργασιακού περιβάλλοντος, τόσο απομακρυσμένο όσο και δια ζώσης, θα είναι το κλειδί για τη διατήρηση των εργαζομένων.


Οι άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό περιουσιακό στοιχείο μιας εταιρείας. Οι διευθυντές πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην προβολή των εργαζομένων, στην εξέλιξη της σταδιοδρομίας τους, καθώς και να παρέχουν την καθοδήγηση και τα εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να προχωρήσουν, για να διασφαλίσουν ότι διατηρούν το καλύτερο ανθρώπινο δυναμικό.


Οι περισσότερες έρευνες επιβεβαιώνουν ότι οι πιο χαρούμενοι, πιο αφοσιωμένοι υπάλληλοι μεταφράζονται σε καλύτερη εμπειρία πελάτη, υψηλότερη ικανοποίηση πελατών και υψηλότερα έσοδα. Στην πραγματικότητα, φαίνεται ότι υπάρχει μια καθορισμένη αιτιώδης σχέση μεταξύ της εμπειρίας του εργαζομένου και του πελάτη και ότι ο αντίκτυπος είναι «μεγάλος» ή «σημαντικός» και μετρήσιμος.


Ορισμένοι από τους σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την εμπειρία των εργαζομένων είναι:

  • Διαφάνεια, εμπιστοσύνη και επικοινωνία από τους εργοδότες

  • Ακρόαση, δέσμευση και αναγνώριση των εργαζομένων από τη διοίκηση και τους συναδέλφους

  • Ευκαιρίες εξέλιξης σταδιοδρομίας και αναβάθμισης

  • Σημαντική εταιρική κοινωνική ευθύνη

Είναι πολλές πλέον οι ειδικότητες που δεν περιορίζονται γεωγραφικά και μπορεί να συνεχίσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους απρόσκοπτα και απομακρυσμένα. Αυτή η αλλαγή στην εργασία οδηγεί σε αυξημένο ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών για τα καλύτερα ταλέντα.


Στο τέλος της ημέρας αυτό που μένει στον καθένα είναι οι επιλογές του, επιλογές που προσπαθεί να του εξασφαλίσουν ένα καλύτερο αύριο. Και εάν δεν κοιτάξουμε το αύριο και τις νέες δυνατότητες εργασίας ή απασχόλησης, τότε το αύριο ίσως να είναι χειρότερο απο το χθες.