Pepsi ή coca cola; Μια ματιά στον ανταγωνισμό μάρκετινγκ δεκαετιών



Εδώ και δεκαετίες τίθεται το εξής ερώτημα, Pepsi ή coca cola; Οι καταναλωτές είναι διχασμένοι κάποιοι προτιμούν τη μια και κάποιοι την άλλη. Η coca cola είναι η πρώτη που δημιουργήθηκε το 1886, ενώ το 1889 γεννήθηκε ο ανταγωνισμός της η pepsi και από τότε έχει ξεκινήσει μια τρομερή μάχη για το ποιος θα επικρατήσει.

Σήμερα, κάθε επωνυμία έχει μια ισχυρή και ξεχωριστή παρουσία χάρη σε μεμονωμένες στρατηγικές μάρκετινγκ που τις κάνουν προφανώς διαφορετικές μεταξύ τους.

Γενικά, η coca cola είναι γνωστή για την προώθηση του συναισθηματικού δεσμού μέσω των καμπανιών της. Ξεκίνησαν την καμπάνια «Μοιραστείτε μια κόκα κόλα» που πουλούσε κουτιά κόκας με τα πιο συνηθισμένα ονόματα τυπωμένα στην ετικέτα. Αυτό προέτρεψε τους καταναλωτές να βρουν μπουκάλια με ονόματα αγαπημένων προσώπων για να τα μοιραστούν.

Από την άλλη πλευρά, η Pepsi είναι ευρέως γνωστή για τις εμφανίσεις διασημοτήτων και δεν δίνουν τόσο μεγάλη έμφαση στη συναισθηματική αξία. Η πρώτη τους διαφήμιση διασημοτήτων ήταν το 1984 που περιελάβανε τον Μάικλ Τζάκσον να χορεύει στους δρόμους με μια ομάδα μικρών παιδιών. Το σλόγκαν που χρησιμοποιήθηκε στο τέλος της διαφήμισης έλεγε, «η επιλογή μιας νέας γενιάς», εισάγοντας τελικά την Pepsi ως το αναψυκτικό για το νεανικό κοινό.


Οι διαφορές στις τεχνικές μάρκετινγκ της Coca-Cola εναντίον της Pepsi

Coca cola


Pepsi ή coca cola;

Μία από τις πρώτες προσπάθειες μάρκετινγκ της coca cola περιελάβανε κουπόνια που προωθούν δωρεάν δείγματα προϊόντων. Μοίρασαν επίσης διαφημιστικά είδη με το λογότυπο της μάρκας στα φαρμακεία που τότε συμμετείχαν.

Από εκεί και πέρα, επικεντρώθηκαν στο σχεδιασμό ενός μοναδικού μπουκαλιού coca cola που θα μπορούσε εύκολα να αναγνωριστεί από τους καταναλωτές. Υποτίθεται ότι το μπουκάλι ήταν τόσο διακριτικό, που μπορούσε να αναγνωριστεί ακόμη και στο σκοτάδι.

Είναι επίσης εμφανές σε όλες τις προσπάθειες μάρκετινγκ της coca cola ότι εκτιμά την ανθρώπινη σύνδεση και τη δημιουργία εμπειριών για τους καταναλωτές με το brand, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις νεότερες γενιές. Ο τόνος και η φωνή της επωνυμίας τους είναι φιλικοί και χαρούμενοι, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να αισθάνονται χαρά. Στην πλειονότητα των διαφημίσεών τους, η coca cola δεν εστιάζει στα χαρακτηριστικά του ίδιου του αναψυκτικού. Αντίθετα, επικεντρώνονται στην αφήγηση και τις εκφράσεις του προσώπου για να έχουν απήχηση στο κοινό μέσω των συναισθημάτων.


Pepsi


Pepsi ή coca cola;

Από την αρχή, η Pepsi διαφημίζεται ως συναρπαστική και αναζωογονητική – και μάλιστα βοηθά στην πέψη! Η Pepsi στόχευε να είναι η νέα σόδα στο μπλοκ, προσπαθώντας να υποδηλώσει διακριτικά ότι η κόκα κόλα ήταν ξεπερασμένη και για τους μεγαλύτερους καταναλωτές. Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, χρησιμοποίησαν πιασάρικα συνθήματα όπως «Να είσαι κοινωνικός, να έχεις μια Pepsi» και «Έχεις πολλά να ζήσεις. Η Pepsi έχει πολλά να δώσει» για να προωθήσει αυτήν την ιδέα ακόμη περισσότερο.

Η προσωπικότητα της επωνυμίας τους θεωρείται συναρπαστική, φρέσκια και νεανική. Τείνουν να επικεντρώνονται στην επίδειξη της ιδιαίτερης, αναζωογονητικής γεύσης της Pepsi στις διαφημίσεις τους. Για παράδειγμα, θα δείτε συχνά κάποιον να πίνει την πρώτη του γουλιά Pepsi και να βγάζει ένα ικανοποιητικό «ααααχ».


Μια ματιά στα δεδομένα της Coke και της Pepsi

Στη μάχη μεταξύ της Coca-Cola και της Pepsi, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την επιλογή ενός νικητή.

Έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές βλέπουν την coca cola ως ειλικρινή, υγιεινή, χαρούμενη και προσγειωμένη. Η μάρκα θεωρείται επίσης πιο αξιόπιστη και ευφάνταστη σε σύγκριση με τον αντίπαλό της. Αντίθετα, η Pepsi έχει νεότερους θαυμαστές και θεωρείται από το κοινό της ως νέα, μοντέρνα και πιο νευρική, σε σύγκριση με την coca cola.

Από την άλλη πλευρά, είναι αποδεδειγμένο ότι η κόκα κόλα είναι πιο γνωστή διεθνώς από την Pepsi. Η μάρκα κυριαρχεί στη Νότια Αμερική, την Αφρική, την Ασία-Ειρηνικό και την Ευρώπη. Γνωρίζουμε ότι και οι δύο εταιρείες είναι γνωστά ονόματα – αλλά η Coca cola έχει μεγαλύτερη παρουσία σε όλο τον κόσμο, ενώ η Pepsi κυριαρχεί μόνο στη Βόρεια Αμερική.

Πιστεύουμε ότι στο τέλος της ημέρας όλα καταλήγουν σε ένα πράγμα - την προτίμηση γεύσης.


Πες μας λοιπόν, εσυ τι προτιμάς Pepsi ή coca cola;